poniedziałek, 29 października 2012

Pory roku

Ohalucky! \(^v^)/

Dzisiaj uczymy się (znaczy ja się uczę) nowych kanji przedstawiających pory roku.


Wiosna - 春 - はる

Lato - 夏 - なつ

Jesień - 秋 - あき

Zima - 冬 - ふゆ


Dodatek:

Ostatnio przedstawiłam kanji 雨 (deszcz)

A zatem, jeśli chcemy powiedzieć/napisać "wiosenny deszcz", będzie to brzmieć tak: はるさめ (czyt. harusame)

a w kanji wyglądać tak: 春雨


Prawda, że proste? (^-^)

***
Razem z Anko zamierzamy trochę rozwinąć bloga. Jak na razie planujemy:
- wstawić link do radia z piosenkami japońskimi i z anime (tylko musimy znaleźć najciekawsze)
- głosowe odczytania japońskich słówek
- chciałabym również umieszczać krótkie filmiki z pokazaniem, jak po kolei napisać dane kanji - mam wszystko, co mi do tego potrzeba, oprócz odpowiedniego pędzelka - te co mam się nie nadają (są płaskie, a mi potrzebny czubaty). Poćwiczę sobie przy tym pisanie (*_*)

***

Na koniec notki piosenka mojego ulubionego koreańskiego zespołu Miss A
I don't need a man!



それじゃあ!

1 komentarz:

  1. Nie wiem jakim cudem ten post przeszedł przez moje oczy niezauważony =.=
    Bardzo ciekawy pomysł.. widzę, że rozwijasz jak tylko możesz swój blog *_* ganbatte~~!

    OdpowiedzUsuń

Banzai! \^-^/
Jest mi naprawdę niezmiernie miło, gdy ktoś zechce zostawić tu swój komentarz. W końcu o wiele chętniej się pisze, gdy ma się namacalne dowody, że ktoś to czyta :)
Doumo arigatou gozaimasu!